Eine Suchmaschine für Internet und TV?

Nico —  25.09.2004

Es sieht so aus, als ob ein wenig Bewegung in den Suchmaschinen-Markt kommen könnte, denn in einem Interview mit dem Wall Street Journal deutete der Chef vom amerikanischen Kabelnetz-Giganten Comcast an, dass man sich in die Richtung orientiert.

WSJ: You mentioned the possibility of developing search-engine technology. What role would that play in television?

Mr. Roberts: We’re approaching seven million users on Comcast’s high speed Internet service… We also have video on-demand and a very exciting arrangement with Sony and MGM to get lots of movies and a deal with the NFL. In fact, we think eventually 10,000 hours will be available on demand. And if you then overlay that with access to the Internet, there is virtually unlimited content that consumers will be able to access on a television, a PC and perhaps on a mobile device. There is constantly going to be a need to make it easy for consumers to access what they want when they want it. Call it a search engine. Call it a portal. Call it an on-screen guide or navigation device.

Das würde ich sehr interessant finden, wenn TV-Inhalte per Suchmaschine erfasst werden würden. Ob es da viel zu finden gibt, ist natürlich eine andere Frage.

[via: The Next Search Titan: Comcast?]