Kein Google +1 Button, kein Traffic mehr?

+1 ButtonDer Artikel Stick Google Plus Buttons On Your Pages, Or Your Search Traffic Dies, ist eigentlich bei Forbes.com erschienen (netterweise ist das Original noch im Blekko-Webcache zu finden), dann aber wieder gelöscht worden. Was in dem Artikel steht, hat es in sich, denn es zeigt die besondere Symbiose von Google+ und der Google Suche.

What we should keep in mind though is that Plus is a product from Google, a word that is synonymous with search. There’s already been some speculation about the impact that “+1″s — Google’s version of Facebook “Likes” — will have on search. For example, we know we’ll be able to see what our friends have publicly recommended when we do searches. But a meeting with Google ad folks earlier this week made me realize that it’s going to be even bigger than that. Google is encouraging web publishers to start adding +1 buttons to their pages, and the message in this meeting was clear, “Put a Plus One button on your pages or your search traffic will suffer.”
Google plans to incorporate these recommendations universally into everyone’s searches. Though recommendations from contacts in your Google circles will be weighted more heavily, the number of “+1″s overall will now be a factor in search whether you’re part of Plus or not. I got pulled into a Forbes products meeting with Google ad team folks earlier this week to provide a journalist’s perspective on plans to add yet another sharing button to parts of our site. The Google guys explained how the new recommendation system will be a factor in search. “Universally, or just among Google Plus friends?” I asked. ‘Universal’ was the answer. “So if Forbes doesn’t put +1 buttons on its pages, it will suffer in search rankings?” I asked. Google guy says he wouldn’t phrase it that way, but basically yes.

Google und Facebook nähern sich dem Finden von Inhalten von zwei unterschiedlichen Enden, Google hat die Suche und will sie mit mehr Social-Elementen ausstatten, Facebook hat die Nutzer und will darüber herausfinden, was derzeit für die Nutzer relevant ist. Daher ist es überhaupt nicht verwunderlich, wenn der +1 Button mitsamt Google+ genutzt werden wird, um die Relevanz der Google Suchergebnisse zu verändern. Mal sehen, ob und wie der Original-Artikel bei Forbes noch einmal auftaucht.

[ via: Ulf Heyden – Google+ – In einem Forbes.com Artikel, der nach kurzer Zeit wieder entfernt wurde… ]

Eine Antwort auf „Kein Google +1 Button, kein Traffic mehr?“

Kommentare sind geschlossen.